شرکت موج فناوری هوشمند

نرم افزار و برد کنترلی دستگاه های CNC

advanced divider

ین برد نیاز به یک نرم افزار کنترلی برای دریافت Data مانند نرم افزار MFH CNC Controller و یا Mach3 و … دارد. ارتباط برد با نرم افزار از طریق پورت Parallel صورت می پذیرد. حداکثر سرعت انتقال Data در نرم افزارهای ذکر شده بصورت Parallel در حدود ۱۰۰KHZ می باشد. اما با سخت افزاری که در این برد استفاده شده است انتقال دیتا تا سرعت ۲۰۸MHZ نیز مقدور می باشد.از طرفی ارسال دیتا از برد به درایورها (اعم از استپ و سروو) بصورت LineDrive صورت می پذیرد که این نوع ارسال یکی از ویژگی های این برد می باشد که آنرا از نمونه های مشابه خود متمایز ساخته است.

advanced divider

نسخه جدید برد اینترمچ:

به حول و قوه‌ی الهی نسخه جدید برد اینترمچ با قابلیت‌هایی بسیار فراتر از نسخه قبلی در حال ساخت می‌باشد.

  •  استفاده از پورت usb
  • استفاده از پورت lan 
  • از بین بردن تأثیر نویز محیطی

نسخه قدیمی برد اینترمچ:

برد InterMach یک برد کنترلی است که در حوزه دستگاه های CNC و یا انواع ربات ها استفاده می شود و بیشترین کاربرد آن نیز در دستگاه های PC Based – CNC می باشد. این نوع تکنیک ارسال دیتا به دلیل حذف نویز ایجاد شده بر روی دیتای خروجی از برد، استفاده شده است. تا کنون از این برد در دستگاه های زیادی از قبیل فوم آرا (محصول شرکت موج فناوری هوشمند)، انواع دستگاه های برش فوم مانند برش فوم سقفی و … و دستگاه های حکاکی بر روی چوب و منبت، لیزر، پلاسما، واترجت و … استفاده شده است.

از قابلیت های دیگر این برد کنترل سرعت فرز و قطع و وصل آن می باشد که در دستگاه های Spindle دار کاربرد دارد. این برد دارای ورودی ۱۲ عدد Limit sw (مانند میکرو سوئیچ ها، سنسورهای Proxy، رله و…) می باشد. تمامی ورودی ها و خروجی ها از برد کاملاً ایزوله می باشند. Homing کردن دستگاه نیز بوسیله Limit swها صورت می پذیرد. از طرفی یک خروجی +۵V-Dc بصورت Optional برای برد و برای کاربردهای خاص در نظر گرفته شده است. عرضه این برد به همراه ارائه کابل Parallel و کانکتورها و همچنین دفترچه راهنما صورت می پذیرد. از طرفی برای انجام کنترل های خاص بر روی دستگاه های CNC ، امکان استفاده از PLC نیز وجود دارد.

advanced divider

برد کنترل حرکتی رباتهای متحرک تا هفت محور و دستگاه های CNC-PC BASED:

در برد این قابلیت وجود دارد که درهر محور یک Limit Switch را به عنوان Home تعریف کرد. (این کار توسط جامپرهای داخل برد صورت می گیرد) تا به هنگام صدور فرمان Home از نرم افزار، محورها به سمت Limit Switch مورد نظر حرکت کنند و پس از برخورد به آن، سیگنال Home به نرم افزار ارسال شود. در این برد Limit های Home، همان Limit های کورس حرکتی در نظر گرفته شده اند.

ارتباط با نرم افزار Mach3:

از جمله نرم افزارهای کنترلی که در دستگاه های CNC مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار Mach3 می باشد، که از امکانات زیادی برخوردار است. اما به لحاظ کمبود امکانات سخت افزاری نمی توان از امکانات آن استفاده نمود. یکی از اهداف طراحی این برد استفاده از امکانات این نرم افزار بوده است، با توجه به اینکه در حوزه CNC، خیلی از دستگاه سازان از این نرم افزار برای کنترل دستگاه های خود استفاده می کنند، لذا این برد توجه بسیاری از آنان را به خود جلب نموده است.

طراحی زیبای محافظ برد، راحتی نصب آن بر روی ریل های ترمینالی، متفاوت بودن کانکتورها در هر بخش و خصوصیات فنی، از جمله ویژگی هایی است که این برد را نسبت به نمونه های مشابه، متمایز گردانیده است.