شرکت موج فناوری هوشمند

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت

advanced divider

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در چهارده بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ساخت داخل برگزار می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت در چهارده بخش موضوعی به منظور عرضه محصولات و خدمات فناورانه ساخت داخل برگزار می‌شود.

جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت گفت: این نمایشگاه ۱۲ تا ۱۵ دی­ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

مشایخ گفت: اضافه شدن تجهیزات تست و آزمون پیشرفته به عنوان نمایشگاه، با توجه به اضافه شدن کلید واژه اقتصاد دانش­ بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری، با هدف گسترش بازار شرکت های تولید کننده تجهیزات تست و آزمون به متقاضیان بخش صنعت صورت گرفته است

چهارده بخش موضوعی

رئیس یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرم‌افزار و شبیه ­سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهد شد، با این تفاوت که شرکت ­ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ­ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمون‌های بخش ­های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.

مشایخ با اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها گفت: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش‌بنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی

معاون توسعه اقتصاد دانش­ بنیان معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۱۰ درصد از قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

مشایخ ادامه داد: در راستای حمایت از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، ۵ درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شده­اند، تعلق خواهد گرفت.

ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه

رئیس نمایشگاه افزود: فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول از اول مهرماه سال جاری در سایت نمایشگاه آغاز شده و مطابق با جدول زمانبندی فرآیند اجرایی نمایشگاه صورت خواهد پذیرفت.

 به گفته مشایخ برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها از اول دی­ماه آغاز می‌شود. بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا

معاون توسعه اقتصاد دانش ­بنیان گفت: به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده ­اند، می‌توانند در طول سال در سایت نمایشگاه اقدام به ثبت محصولات جدید نمایند.